Procedury na czas epidemii koronawirusa
UWAGA COVID-19
W związku z epidemią związaną z COVID-19 oraz ograniczeniem w funkcjonowaniu Starostwa Powiatowego w Bartoszycach, obecnie sprawy można załatwić korespondencyjnie lub elektronicznie w zależności od kategorii sprawy. Szczegółowe informacje tel:
539 782 540 539 782 541 539 782 542 539 782 543
Kategorie spraw:
- Rejestracja pojazdu fabrycznie nowego zakupionego w kraju
 - Rejestracja pojazdu używanego zarejestrowanego w kraju
 - Rejestracja pojazdu( bez zmiany miejscowej Urzędu)
 - Rejestracja pojazdu używanego sprowadzonego z zagranicy
 - Odbiór dowodu rejestracyjnego, karty pojazdu
 - Zawiadomienie o zbyciu pojazdu / Zgłoszenie sprzedaży
 - Zawiadomienie o nabyciu pojazdu
 - Dopisanie adnotacji do dowodu rejestracyjnego
 - Wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego
 - Wymiana dowodu rejestracyjnego
 - Wymiana tablic rejestracyjnych / wtórnik tablic rejestracyjnych
 - Wyrejestrowanie pojazdu (kasacja, kradzież)
 - Czasowe wycofanie pojazdu z ruchu
 
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu:
 - Dowód własności pojazdu (faktura VAT);
 - świadectwo zgodności WE wraz z "oświadczeniem o danych i informacjach o pojeździe niezbędnych do rejestracji pojazdu i ewidencji pojazdów";
 - potwierdzenie zapłaty akcyzy w przypadku pojazdu wyprodukowanego w Unii Europejskiej. Może to być oświadczenie salonu sprzedaży o posiadaniu dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy. (Akcyzie podlegają samochody osobowe i czterokołowce np. quad);
 - dokument potwierdzający odprawę celną lub informacja o numerze, miejscu i dacie odprawy celnej dla pojazdu wyprodukowanego spoza Unii Europejskiej. Wystarczy, że takie informacje znajdą się na fakturze sprzedaży;
 - karta pojazdu, (karty pojazdu nie mają motorowery, przyczepy, naczepy);
 
W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub jeden z właścicieli posiadający pełnomocnictwa od pozostałych właścicieli. (wzór pełnomocnictwa)
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- samochód (tablice zwyczajne) - 180,50 zł
 - samochód (tablice indywidualne) - 1100,50 zł
 - motocykl (tablica zwyczajna) – 121,50,00 zł
 - motocykl (tablica indywidualna) - 581,50 zł
 - motorower - 111,50 zł
 - przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy - 121,50 zł
 
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach 
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Wymagane dokument
- Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu.
 - Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden następujących dokumentów: faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności). W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela pojazdu zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, dowodem własności są wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
 
- Dowód rejestracyjny pojazdu,
 
- Kartę pojazdu (jeżeli była wydana).
 - Tablice rejestracyjne,
 
W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub jeden z właścicieli posiadający pełnomocnictwa od pozostałych właścicieli. (wzór pełnomocnictwa)
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- samochód (tablice zwyczajne) - 180,50 zł
 - samochód (tablice indywidualne) - 1100,50 zł
 - motocykl (tablica zwyczajna) – 121,50,00 zł
 - motocykl (tablica indywidualna) - 581,50 zł
 - motorower - 111,50 zł
 - przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy - 121,50 zł
 
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu.
 - Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden następujących dokumentów: faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności). W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela pojazdu zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, dowodem własności są wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
 - Dowód rejestracyjny pojazdu.
 - Kartę pojazdu (jeżeli była wydana).
 - Tablice rejestracyjne.
 - Ubezpieczenie OC
 
W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub jeden z właścicieli posiadający pełnomocnictwa od pozostałych właścicieli. (wzór pełnomocnictwa)
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- samochód (tablice z wyróżnikiem – NBA …) - 81,00 zł
 - motocykl (tablice z wyróżnikiem – NBA …) - 81,00 zł
 - motorower (tablice z wyróżnikiem – NBA …) - 81,00 zł
 - przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy (tablice z wyróżnikiem – NBA …) - 81,00 zł
 - samochód (tablice starego typu - czarne) - 180,50 zł
 - motocykl (tablica starego typu - czarna) - 121,50,00 zł
 - motorower (tablica starego typu – zielona) - 111,50 zł
 - przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy (tablica starego typu- czarna) - 121,50 zł
 
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o rejestrację pojazdu.
 - Dowód własności pojazdu (dowodem własności jest w szczególności jeden z następujących dokumentów: faktura VAT potwierdzająca nabycie pojazdu, umowa sprzedaży, umowa zamiany, umowa darowizny, umowa dożywocia, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności).
 - Dowód rejestracyjny pojazdu (część I i II, jeśli taki wzór obowiązuje w kraju pochodzenia pojazdu), jeżeli był on zarejestrowany za granicą lub w przypadku pojazdów z krajów innych niż UE i EFTA inny dokument (y) wydany przez organ właściwy do rejestracji pojazdów za granicą, potwierdzający rejestrację pojazdu.
 - Tablice rejestracyjne lub stosowne oświadczenie.
 - Dowód odprawy celnej przywozowej, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa niebędącego państwem członkowskim Unii Europejskiej.
 - Dokument potwierdzający zapłatę akcyzy na terytorium kraju albo dokument potwierdzający brak tego obowiązku albo zaświadczenie stwierdzające zwolnienie od akcyzy, jeżeli pojazd został sprowadzony z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej (dotyczy: samochodu osobowego, pojazdu rodzaju „samochodowy inny”, podrodzaju „czterokołowiec” – kategoria homologacyjna L7e lub podrodzaju „czterokołowiec lekki” – kategoria homologacyjna L6e).
 - Zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego (niezależnie od konieczności poddania pojazdu badaniu technicznemu w celu ustalenia terminu następnego badania, czy też braku takiej konieczności, pojazdy sprowadzone z zagranicy mogą podlegać obowiązkowi wykonania BADANIA DODATKOWEGO na SKP, mającego na celu ustalenie wszelkich danych technicznych niezbędnych do rejestracji w kraju, a nie zawartych w dokumentach pojazdu).
 - Tłumaczenia na język polski, dokumentów sporządzonych w języku obcym, dokonane przez tłumacza przysięgłego.
 - W przypadku, gdy pojazd został sprowadzony przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność w zakresie obrotu pojazdami i jest przedmiotem dalszej odsprzedaży przed pierwszą rejestracją na terytorium RP, dokumenty mogą być zastąpione:
 
- Dokument odprawy celnej przywozowej – może być zastąpiony adnotacją na dowodzie własności pojazdu zawierającą datę, numer dokumentu i nazwę organu, który dokonał odprawy celnej;
Pojazd może zostać zarejestrowany warunkowo, pomimo braku dokumentów:
- dowodu odprawy celnej,
 - akcyzy,
 
Dokumenty te powinny zostać złożone przed wydaniem dowodu rejestracyjnego. W tym celu właściciel składa stosowne oświadczenie - że nie nastąpi zmiana w zakresie własności pojazdu.
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest osoba prawna wymagany jest aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.
W przypadku gdy właścicielem pojazdu jest cudzoziemiec nieposiadający stałego pobytu na terenie RP, wymagane są dokument tożsamości cudzoziemca: paszport oraz wiza pobytowa i potwierdzenie czasowego pobytu lub karta czasowego pobytu lub potwierdzenie czasowego zameldowania cudzoziemca (do wglądu).
W przypadku rejestracji pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa. ( wzór pełnomocnictwa)
Opłaty
- samochód (tablice zwyczajne) - 256,00 zł
 - samochód (tablice indywidualne) - 1176,00 zł
 - motocykl (tablica zwyczajna) - 197,00 zł
 - motocykl (tablica indywidualna) - 657,00 zł
 - motorower - 111,50 zł
 - przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy - 121,50 zł
 
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Opłatę recyklingową (wymagana od pojazdu samochodowego o masie do 3,5 ton zaliczanego do kategorii M1 lub N1, określonych w przepisach o ruchu drogowym, oraz trójkołowego pojazdu silnikowego wprowadzonego na terytorium kraju do końca 2015 r.) w wysokości 500 zł należy wnieść na rachunek nr:
65 1130 1062 0000 0109 9520 0014
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Uwagi
Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się do wniosku o rejestrację wraz z ich tłumaczeniem na język polski przez tłumacza przysięgłego. Obowiązek ten nie dotyczy:
- wyciągu ze świadectwa homologacji, świadectwa zgodności WE, odpisu decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, wydanych na podstawie świadectwa homologacji, albo decyzji zwalniającej pojazd z homologacji, zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji, przez właściwy organ państwa członkowskiego.
 - dowodów rejestracyjnych z krajów członkowskich UE i EFTA, posiadających dowody rejestracyjne wydane w postaci zharmonizowanej (dane w dowodzie rejestracyjnym umieszczane w zunifikowanych kodach analogicznych z aktualnie wydawanym wzorem dowodu rejestracyjnego w kraju). Jednakże w sytuacji kiedy zakres danych podanych w takim dowodzie rejestracyjnym będzie wykraczał poza dane przewidziane w rubrykach stosowanych w krajowych dokumentach, Wydział Komunikacji może również wymagać tłumaczenia takiego dokumentu.
 
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Status dowodu rejestracyjnego można sprawdziłeś na stronie www.info-car.pl
Wymagane dokumenty:
- pozwolenie czasowe lub stary dowód rejestracyjny;
 - kartę pojazdu jeśli była wydana (o ile nie została pozostawiona podczas rejestracji lub w wymiany dowodu rejestracyjnego)
 - w przypadku rejestracji warunkowej potwierdzenie zapłaty akcyzy lub dokument odprawy celnej.  Dotyczy tylko samochodów sprowadzonych z zagranicy, gdy podczas rejestracji nie miałeś dokumentu potwierdzającego zapłatę akcyzy lub dowodu odprawy celnej przywozowej.
 
Ważne. W dniu odbioru dowodu rejestracyjnego pojazd musi mieć ważne badanie techniczne.
W przypadku pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności do odbioru dowodu rejestracyjnego wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub jednego z właścicieli posiadającego pełnomocnictwa od pozostałych właścicieli. (wzór pełnomocnictwa). Jeżeli przy składaniu wniosku dołączyłeś pełnomocnictwo i jest wciąż ważne, nie musisz go przesyłać ponownie.
Opłaty
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty wraz z wnioskiem/podaniem o przesłanie tylko dowodu rejestracyjkego/karty pojazdu na wskazany adres za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek Zawiadomienie o zbyciu pojazdu;
 - Kopia dokumentu potwierdzającego sprzedaż pojazdu (np.: faktura, rachunek, umowa: sprzedaży, darowizny, zamiany);
 - W przypadku gdy dane zawiadamiającego o zbyciu pojazdu są niezgodne z danymi właściciela pojazdu zawartymi w dowodzie rejestracyjnym, należy dołączyć wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
 
W przypadku zawiadomienia o zbyciu pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, zawiadomienie może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli (oświadczenie zawarte we wzorze zawiadomienia o zbyciu pojazdu).
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach:
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek Zawiadomienie o nabyciu pojazdu;
 - dokument potwierdzający nabycie pojazdu (np.: faktura, rachunek, umowa: sprzedaży, darowizny, zamiany). Należy dołączyć wszystkie dokumenty potwierdzające fakt przeniesienia prawa własności pojazdu pomiędzy właścicielem zawartym w dowodzie rejestracyjnym a zawiadamiającym.
 
W przypadku zawiadomienia o nabyciu pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, zawiadomienie może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo.
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w :
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
lub za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
np. GAZ, TAXI, HAK, VAT, L, WSPÓŁWŁAŚCICIEL, ZASTAW REJESTROWY
Wymagane dokumenty
- Wypełnione zawiadomienie o dokonaniu zmian w pojeździe, wniosek o dopisanie współwłaściciela, wniosek o wpisanie/wykreślenie zastawy rejestrowego
 - Dowód rejestracyjny pojazdu.
 - Kartę pojazdu (jeżeli była wydana).
 - Badanie techniczne (jeśli jest wymagane – VAT, HAK, TAXI, L).
 - Wyciąg ze świadectwa homologacji sposobu montażu instalacji przystosowującej dany typ pojazdu do zasilania gazem oraz faktura za montaż instalacji (GAZ).
 - Postanowienie sądu o wpisaniu lub wykreśleniu zastawu rejestrowego (ZASTAW REJESTROWY)
 - Akt własności części pojazdu (DOPISANIE / WYKREŚLENIE WSPÓŁWŁAŚCICIELA).
 
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach:
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
 - Kartę pojazdu (jeżeli była wydana).
 - Badanie techniczne (w przypadku braku informacji w systemie CEPiK).
 - Oświadczenie właściciela o utracie dokumentu.
 - Polisa OC.
 
W przypadku wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo lub oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
W przypadku wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego organ rejestrujący na wniosek właściciela wydaje pozwolenie czasowe na okres do wydania wtórnika dowodu rejestracyjnego jednak nie dłuższy niż 30 dni.
Opłaty
- 73,50 zł - opłata za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego oraz pozwolenia czasowego.
 - 54,50 zł - opłata za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego.
 
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach
1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego.
 - Dowód rejestracyjny pojazdu.
 - Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
 - Badanie techniczne (jeśli w dowodzie rejestracyjnym upłynął termin badania).
 - Polisa OC.
 - Inne (w zależności od rodzaju sprawy).
 
W przypadku wymiany dowodu rejestracyjnego pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo lub oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
- Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym pojazdu upłynął termin następnego badania technicznego organ rejestrujący przyjmuje i unieważnia dotychczasowy dowód rejestracyjny i zamawia spersonalizowany dowód rejestracyjny.
 - Jeżeli w dowodzie rejestracyjnym nie upłynął termin następnego badania technicznego organ rejestrujący zwraca dotychczasowy dowód rejestracyjny właścicielowi pojazdu do czasu wydania nowego dowodu rejestracyjnego i zamawia spersonalizowany dowód rejestracyjny.
 
W przypadku 1 i 2 organ rejestrujący na wniosek właściciela wydaje pozwolenie czasowe na okres do wydania dowodu rejestracyjnego jednak nie dłuższy niż 30 dni.
Opłaty
- 73,50 zł - opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego oraz pozwolenia czasowego.
 - 54,50 zł - opłata za wydanie dowodu rejestracyjnego.
 
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach 
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Wymiany / wtórnik tablic rejestracyjnych dokonuje się ze względu na zagubienie, kradzież lub zniszczenie.
Wymagane dokumenty
W przypadku wymiany tablic rejestracyjnych:
- Wypełniony odpowiedni wniosek.
 - Dowód rejestracyjny.
 - Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
 - Polisa OC.
 - Tablice rejestracyjne (zniszczone).
 - Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnych (w przypadku kradzieży).
 - Oświadczenie właściciela o utracie tablic/y (w przypadku zagubienia).
 
W przypadku wymiany tablic rejestracyjnych pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności, wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli przedkładając pełnomocnictwo od pozostałych współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa (w przypadku zniszczenia i kradzieży tablic).
Opłaty
- samochód - 185,50 zł
 - motocykl – 126,50,00 zł
 - motorower - 116,50 zł
 - przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy - 126,50 zł
 
W przypadku wtórnika tablicy rejestracyjnej:
- Wypełniony wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej.
 - Oświadczenie właściciela o utracie tablic/y.
 - Polisa OC.
 
Opłaty
- samochód - 1 szt. - 53,00 zł. 2 szt. - 93,00 zł.
 - motocykl – 53,00 zł
 - motorower – 43,00 zł
 - przyczepa, naczepa, ciągnik rolniczy – 53,00 zł
 
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach 
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Wyrejestrowania pojazdu dokonuje organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu.
Wymagane dokumenty - kasacja
- Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
 - Dowód rejestracyjny pojazdu.
 - Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
 - Zaświadczenie o demontażu pojazdu.
 - Tablice rejestracyjne.
 - Akt własności (jeśli jest wymagany).
 
Wymagane dokumenty - kradzież
- Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie pojazdu.
 - Dowód rejestracyjny pojazdu.
 - Karta pojazdu (jeżeli była wydana).
 - Oświadczenie właściciela złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
 - Zaświadczenie wydane przez właściwy organ Policji potwierdzające zgłoszenie kradzieży pojazdu albo postanowienie o umorzeniu dochodzenia w sprawie kradzieży pojazdu wystawione przez właściwy organ.
 
W przypadku wyrejestrowania pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli lub jeden z właścicieli posiadający pełnomocnictwa od pozostałych właścicieli.
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- 10,00 zł - opłata skarbowa za wydanie decyzji;
 
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach:
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
W przypadkach nieopisanych prosimy o bezpośredni kontakt ponieważ podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Pojazd podlega czasowemu wycofaniu z ruchu przez organ właściwy ze względu na miejsce ostatniej rejestracji pojazdu
Wymagane dokumenty
- Wypełniony wniosek o czasowe wycofanie pojazdu z ruchu.
 - Dowód rejestracyjny pojazdu.
 - Karta Pojazdu (jeżeli była wydana)
 - Tablice rejestracyjne.
 
W przypadku czasowego wycofania z ruchu pojazdu, który jest przedmiotem współwłasności wymagana jest obecność wszystkich współwłaścicieli.
Jeżeli w sprawie występuje pełnomocnik (może to być każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych) niezbędny jest dokument potwierdzający udzielenie pełnomocnictwa.
Opłaty
- 80 zł - wydanie decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu na okres 2 miesięcy.
 - W przypadku wycofania pojazdu z ruchu na okres dłuższy niż 2 miesiące, ale nie dłuższy niż okres dopuszczalnego czasowego wycofania z ruchu (48 miesięcy), opłatę powiększa się za każdy kolejny miesiąc o:
 
- 4,00 zł - od 3 do 12 miesięcy
 - 2,00 zł - od 13 do 24 miesięcy
 - 0,25 zł - od 25 do 48 miesięcy
 
Opłat można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Starostwa
59 1020 3541 0000 5202 0268 7861
- 17,00 zł - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (jeśli podlega lub nie jest zwolnione).
 
Opłat skarbowych można dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Bartoszycach
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
Miejsce składania dokumentów (COVID-19)
Sprawę można załatwić przesyłając wymagane dokumenty za pośrednictwem operatora pocztowego na adres:
Starostwo Powiatowe w Bartoszycach
ul. Grota-Roweckiego 1
11-200 Bartoszyce
Tryb odwoławczy
Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję (odwołanie składa się w sekretariacie wydziału prowadzącego sprawę). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
Podane informacje mają charakter ogólny i wynikają z przepisów prawa. W jednostkowych przypadkach może być wymagane złożenie dodatkowych dokumentów.
Uwagi
Czasowemu wycofaniu podlegają zarejestrowane:
- samochody ciężarowe i przyczepy/naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t;
 - ciągniki samochodowe;
 - pojazdy specjalne o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t;
 - autobusy o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5t.
 
Pojazd może być czasowo wycofany z ruchu na okres od 2 do 24 miesięcy. Okres ten może być przedłużony, jednak łączny okres wycofania pojazdu z ruchu nie może przekraczać 48 miesięcy, licząc od dnia wydania decyzji o jego czasowym wycofaniu z ruchu.
Po upływie okresu czasowego wycofania pojazdu z ruchu organ rejestrujący na pisemny wniosek właściciela pojazdu oraz po dołączeniu decyzji o czasowym wycofaniu pojazdu z ruchu zwraca właścicielowi pojazdu dowód rejestracyjny oraz tablice rejestracyjne.
W przypadku gdy w okresie czasowego wycofania pojazdu z ruchu upłynął termin badania technicznego pojazdu wyznaczony w dowodzie rejestracyjnym, właściciel pojazdu jest obowiązany przedstawić zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu.
Organy właściwe w sprawach rejestracji pojazdów są obowiązane do przeprowadzania kontroli spełnienia obowiązku zawarcia umowy ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych.