Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Bartoszycach, pokój 117
Telefon kontaktowy
(0-89) 762-97-41
Adres e-mail
rzkbartoszyce@o2.pl
Sposób załatwienia
1. Postępowaniee mediacyjne prowadzące do ugody. 2. Pozew do sądu o zapłatę 3. Wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego
Miejsce odbioru
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Bartoszycach, 11-200 Bartoszyce ul. Grota Roweckiego 1 pokój 117 I piętro
Wymagane Dokumenty
Jeśli konsument jest niezadowolony ze sposobu załatwienia reklamacji może się zwrócić do powiatowego rzecznika konsumentów przedkładając wniosek zawierający: 1) imię i nazwisko wraz z adresem zamieszkania i numerem telefonu, 2) uzasadnienie, dlaczego kupujący nie zgadza się z negatywnym rozpatrzeniem reklamacji, 3) określenie swoich żądań, 4) do wniosku załączyć poniższe dokumenty: - dokument zakupu (paragon, rachunek, fakturę) oryginał lub ksero, - protokół reklamacyjny - odpowiedź sprzedawcy z ewentualną opinią rzeczoznawcy.
Nie załatwione roszczenia konsumentów w drodze negocjacji rzecznik może kierować do rozpatrzenia przez polubowne sądy konsumenckie lub sądy rejonowe przygotowując stosowne dokumenty. Konsument może również dochodzić swych roszczeń przed Sądem samodzielnie.
Uwagi
Dodatkowe informacje: Zainteresowani osobistym kontaktem z Rzecznikiem proszeni są do pokoju nr 117, ul Grota Roweckiego 1 w Bartoszycach w każdą środę i czwartek w godz. 800 – 1100 Rzecznik udziela również porad i informacji telefonicznie pod nr tel. (0-89) 762-97-41
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta Dz. U. z 2014 r. poz.827