Wersja nieobowiązująca z dnia
Zezwolenie na wykreślenie z księgi wieczystej hipoteki ustanowionej na rzecz Skarbu Państwa, wzmianek o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego, ciężaru realnego itp.
Termin załatwienia:
Bez zbędnej zwłoki, zgodnie z k.p.a.Miejsce załatwienia:
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 308
Złożenie wniosku:
- Osobiście w Biurze Obsługi Petenta przy ul. Lipowej 1, pok. 105.
- Listownie za pomocą operastora pocztowego.
Telefon kontaktowy:
539 782 553
Adres e-mail:
starostwo.bartoszyce@pro.onet.plSposób załatwienia:
Wydanie zezwolenia.
Miejsce odbioru:
- Listownie za pomocą operatora pocztowego
- Osobiście w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 308 w godzinach pracy urzędu, tj. codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00
Wymagane Dokumenty:
- Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki i wzmianek z księgi wieczystej;
- Zaświadczenie o spłaconej należności;
- Odpis księgi wieczystej.
Wniosek mogą składać właściciele działek. Wniosek powinien zawierać: dane osobowe, geodezyjne oznaczenie nieruchomości, numer księgi wieczystej.
Czas realizacji:
Bez zbędnej zwłoki - nie dłużej niż do 30 dni - zgodnie z k.p.a.
Opłaty:
Wniosek z załącznikami nie podlegają opłacie skarbowej.
Tryb odwoławczy
brak
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r. poz. 344, z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece art.100 (Dz.U. z 2023 r. poz. 1984)
- Dekret z dn. 28 października 1947 r. o mocy prawnej ksiąg wieczystych na obszarze Ziem Odzyskanych i b. Wodnego Miasta Gdańska art. 6, art. 7a (Dz.U. z 1947r. poz. 410, z późn. zm.)