Wersja nieobowiązująca z dnia

Zezwolenie na wykreślenie z księgi wieczystej hipoteki ustanowionej na rzecz Skarbu Państwa, wzmianek o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego, ciężaru realnego itp.

Termin załatwienia:

Bez zbędnej zwłoki, zgodnie z k.p.a.

Miejsce załatwienia:

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
pok. 308

Złożenie wniosku:

  • Osobiście w Biurze Obsługi Petenta przy ul. Lipowej 1, pok. 105.
  • Listownie za pomocą operastora pocztowego.

Telefon kontaktowy:

89 721 77 56

Adres e-mail:

starostwo.bartoszyce@pro.onet.pl

Sposób załatwienia:

Wydanie zezwolenia.

Miejsce odbioru:

  • Listownie za pomocą operatora pocztowego
  • Osobiście w Wydziale Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami, pok. 308 w godzinach pracy urzędu, tj. codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00

Wymagane Dokumenty:

  • Wniosek o wydanie zezwolenia na wykreślenie hipoteki i wzmianek z księgi wieczystej;
  • Zaświadczenie o spłaconej należności;
  • Odpis księgi wieczystej.
Wniosek mogą składać właściciele działek. Wniosek powinien zawierać: dane osobowe, geodezyjne oznaczenie nieruchomości, numer księgi wieczystej.
 

Czas realizacji:

Bez zbędnej zwłoki - nie dłużej niż do 30 dni - zgodnie z k.p.a.

Opłaty:

Wniosek z załącznikami nie podlegają opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

brak

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami (Dz.U. z 2023 r. poz. 344, z późn. zm.)
  • Ustawa z dnia 6 lipca 1982 r. o księgach wieczystych i hipotece art.100 (Dz.U. z 2023 r. poz. 1984)
  • Dekret z dn. 28 października 1947 r. o mocy prawnej ksiąg wieczystych na obszarze Ziem Odzyskanych i b. Wodnego Miasta Gdańska art. 6, art. 7a (Dz.U. z 1947r. poz. 410, z późn. zm.)

Załączniki

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.