Dostawa ciągnika rolniczego z kosiarką bijakową-wysięgnikową oraz koparko-ładowarki
Przedmiotem zamówienia jest:
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Data: 20/03/2017
Adres strony internetowej (url): zdpdabrowa@wp.pl
Adres profilu nabywcy:
Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne:
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Numer sekcji: ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH, Część nr: 2
Punkt:
W ogłoszeniu jest: 6) Masa eksploatacyjna maszyny: max. 9000 kg; 11) Skrzynia biegów maszyny powershift, przełączalna pod obciążeniem, cztery biegi w przód, cztery biegi w tył ; 13) Układ hydrauliczny zasilany pompą wielotłoczkową o wydajności min. 163 litry/min i ciśnieniu roboczym min. 250bar;
W ogłoszeniu powinno być: 6) Masa eksploatacyjna maszyny: max. 9500 kg; 11) Skrzynia biegów maszyny powershift, przełączalna pod obciążeniem, min. cztery biegi w przód, trzy biegi w tył; 13) Układ hydrauliczny zasilany pompą wielotłoczkową o wydajności min. 163 litry/min i ciśnieniu roboczym min. 205bar;



Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z późn. zm.) informuje, że dnia 23.03.2017r. wpłynęły do Zamawiającego następujące zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Pytanie nr 1
Czy zamawiający zgodzi się na dostawę maszyny o masie eksploatacyjnej 9240 kg?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza dostawę maszyny o wadze do 9 500 kg w związku z czym Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ w tym zakresie.
Pytanie nr 2
Czy Zamawiający dopuści do postępowania ofertę na koparko-ładowarkę, w której skrzynia biegów maszyny PowerShift, przełączana pod obciążeniem ma 4 biegi w przód i 3 biegi w tył?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza koparko-ładowarkę ze skrzynią biegów PowerShift, przełączaną pod obciążeniem z 4 biegami w przód i 3 biegami w tył w związku z czym Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ w tym zakresie.
Pytanie nr 3
Czy Zamawiający zgodzi się na dostawę maszyny w której układ hydrauliczny zasilany pompą wielotłoczkową generuje ciśnienie 205 bar mając na uwadze fakt iż niższe ciśnienie w układzie hydraulicznym wydłuża jego żywotność?
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza dostawę maszyny w której układ hydrauliczny zasilany pompą wielotłoczkową generuje ciśnienie 205 bar w związku z czym Zamawiający dokonuje zmiany SIWZ w tym zakresie.
Pytanie nr 4
Czy Zamawiający dopuści do postępowania ofertę na koparko-ładowarkę, w której silnik, skrzynia biegów i mosty nie pochodzą od producenta maszyny, a od czołowych producentów o zasięgu światowym, mając na uwadze fakt, iż porównując wielkość produkcji tych producentów do ilości wyprodukowanych koparko-ładowarek widać, że czołowi producenci tych podzespołów produkują je w zdecydowanie większych ilościach (setki tysięcy sztuk rocznie) niż producenci maszyn i mają zdecydowanie większe doświadczenie, a co za tym idzie ich produkty charakteryzują się mniejszą awaryjnością oraz niższą ceną?
Odpowiedź:
Zamawiający w SIWZ nie określa, że główne podzespoły tj. silnik, skrzynia biegów i mosty mają pochodzić od producenta maszyny a jedynie, że mają pochodzić od jednego producenta. Tym samym Zamawiający dopuszcza do postępowania ofertę na koparko-ładowarkę, w której silnik, skrzynia biegów i mosty nie pochodzą od producenta maszyny pod warunkiem, że będą wyprodukowane przez jednego producenta. Podyktowane jest to tym, iż ewentualne koszty naprawy podzespołów wyprodukowanych przez różnych producentów są bardziej złożone logistycznie a co za tym idzie mogą być droższe w późniejszej eksploatacji i naprawach.
Pytanie nr 5
Czy zamawiający zgodzi się na dostawę maszyny z deklarowanym poziomem hałasu 77dB?
Odpowiedź:
Zamawiający nie dopuszcza maszyny, której deklarowany poziom hałasu przekracza 75dB. Należy zaznaczyć, że żądana wartość jest wartością deklarowaną a nie rzeczywistą. Z kilkuletnich obserwacji poczynionych przez Zamawiającego, który co roku bada poziom hałasu na poszczególnych maszynach wynika, iż faktyczny poziom hałasu jest niewiele większy od deklarowanego. W przypadku poziomu 77dB jest duże prawdopodobieństwo, iż faktyczny hałas przekroczy 80 dB co w obecnym stanie prawnym spowoduje konieczność stosowania dodatkowych przerw w pracy lub ograniczania czasu pracy dla operatora maszyny, co jest niekorzystne ekonomicznie dla Zamawiającego.
Pytanie nr 6
Czy Zamawiający zgodzi się na dostawę maszyny w przypadku gdy najbliższy stacjonarny autoryzowany serwis producenta znajduje się w odległości 179 km od siedziby Zarządu Dróg Powiatowych w Dąbrowie k/Bartoszyc?
Odpowiedź:
Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Dbając o jak najniższe koszty eksploatacyjne w całym okresie użytkowania sprzętu największą akceptowalną odległością serwisu dla Zamawiającego jest odległość 150 km. Podyktowane jest to kosztami dojazdu w razie wystąpienia usterek po upływie okresu gwarancji.
Zamawiający nie wydłuża terminu składania ofert. Oferty należy złożyć w terminie do dnia 28.03.2017r. do godz. 11:00 w Zarządzie Dróg Powiatowych w Dąbrowie k/Bartoszyc, Dąbrowa 56A, w pok. nr 2 (Sekretariat)
Zamawiający działając na podstawie art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2015r. poz. 2164 z późn. zm.) informuje, że dnia 21.03.2017r. wpłynęły do Zamawiającego następujące zapytania dotyczące treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
Pytanie nr 1
Czy zamawiający wyraża zgodę na silnik wysokoprężny spełniający normy emisji spalin EU Stage IIIA /bez filtra DPF i AdBlue/?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na zastosowanie w koparko-ładowarce silnika wysokoprężnego spełniającego normy emisji spalin EU Stage IIIA /bez filtra DPF i AdBlue/ z uwagi, iż norma emisji spalin EU Stage IIIA jest starsza i znaczniej mniej korzystna dla środowiska.
Pytanie nr 2
Czy zamawiający wyraża zgodę na moc silnika 74kW/99,2KM ?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na silnik o mocy mniejszej niż 80 kW (107kM).
Pytanie nr 3
Czy zamawiający wyraża zgodę na poj. Łyżki ładowarkowej 1,1m3?
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na łyżkę ładowarkową o pojemności mniejszej niż 1,3 m3.
Pytanie nr 4
Co zamawiający rozumie pod pojęciem : Wysokość załadunku łyżki ładowarkowej min 3,0m. Czy jest to wysokość załadunku do przegubu łyżki ładowarkowej?
Odpowiedź:
Pod pojęciem „Wysokość załadunku łyżki ładowarkowej min 3,0m” zamawiający rozumie wysokość do sworznia przegubu łyżki ładowarki.
Udzielone przez Zamawiającego odpowiedzi na zapytania do SIWZ nie prowadzą do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu w związku z powyższym Zamawiający nie wydłuża terminu składania ofert. Oferty należy złożyć w terminie do dnia 28.03.2017r. do godz. 11:00 w Zarządzie Dróg Powiatowych w Dąbrowie k/Bartoszyc, Dąbrowa 56A, w pok. nr 2 (Sekretariat).
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Dostawy
Nazwa projektu lub programu
Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
Informacje dodatkowe:
Adres strony internetowej (URL): zdpdabrowa@wp.pl
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
http://bipspbartoszyce.warmia.mazury.pl/
Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:
Elektronicznie
adres
nie
Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:
tak
Inny sposób:
Składanie oferty odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529 oraz z 2015 r. poz. 1830), osobiście lub za pośrednictwem posłańca
Adres:
Zarząd Dróg Powiatowych w Dąbrowie k/Bartoszyc, Dąbrowa 56A, 11-200 Bartoszyce
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa ciągnika rolniczego z kosiarką bijakową-wysięgnikową oraz koparko-ładowarki
Numer referencyjny: ZDP-DT.343.1.3.2017
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny
II.2) Rodzaj zamówienia: dostawy
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych
Zamówienie podzielone jest na części:
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać w odniesieniu do:
wszystkich części
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowego ciągnika rolniczego z fabrycznie nową kosiarką bijakową - wysięgnikową oraz fabrycznie nowej koparko – ładowarki z podziałem na części: Część 1 – Dostawa fabrycznie nowego ciągnika rolniczego - szt. 1 oraz fabrycznie nowej kosiarki bijakowej – wysięgnikowej – szt. 1 na plac Zarządu Dróg Powiatowych w Dąbrowie, Dąbrowa 56A, 11-200 Bartoszyce Część 2 – Dostawa fabrycznie nowej koparko–ładowarki - szt. 1 na plac Zarządu Dróg Powiatowych w Dąbrowie, Dąbrowa 56A, 11-200 Bartoszyce Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz załącznikach do specyfikacji. Sprzęt będący przedmiotem zamówienia (ciągnik rolniczy, kosiarka bijakowa – wysięgnikowa, koparko ładowarka musi być fabrycznie nowy, kompletny, sprawny technicznie, musi spełniać europejskie normy bezpieczeństwa oraz posiadać niezbędne atetesty/certyfikaty, musi być gotowy do eksploatacji, nie może być przedmiotem zastawu, musi być bez obciążeń, wolny od wad prawnych i fizycznych (konstrukcyjnych, materiałowych, wykonawczych). Pod pojęciem „fabrycznie nowy” zamawiający rozumie sprzęt (ciągnik, kosiarka, koparko-ładowarka) wytworzony (wyprodukowany) przez fabrykę (zakład przemysłowy), który przed nabyciem nie był w jakiejkolwiek formie używany. Nie ma znaczenia w jaki sposób sprzęt ten został nabyty. Za fabrycznie nowy należy uznać sprzęt nabyty od dowolnego zbywcy w przypadku, gdy uprzednio nie był on używany (eksploatowany)
II.5) Główny kod CPV:
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)
II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: nie
II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
II.9) Informacje dodatkowe:
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: nie
Informacje dodatkowe:
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp nie
tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
nie
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie
IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu
(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców
Kryteria selekcji wykonawców:
IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:
Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:
W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie
IV.1.8) Aukcja elektroniczna
Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie
Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:
Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:
nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
etap nr | czas trwania etapu |
Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
IV.2.2) Kryteria
Kryteria | Znaczenie |
IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp (przetarg nieograniczony)
nie
IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne
IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem
Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:
Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):
Informacje dodatkowe
IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego
Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:
Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:
Wstępny harmonogram postępowania:
Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:
Informacje dodatkowe:
IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego
Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:
Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:
IV.4) Licytacja elektroniczna
Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
etap nr | czas trwania etapu |
Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:
Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:
Informacje dodatkowe:
Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym (jeżeli dotyczy):
Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym
IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
Data: 28/03/2017, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:
Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
>
IV.6.3) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane nie
IV.6.6) Informacje dodatkowe:
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 16700000-2, 16310000-1,
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
4) Czas trwania lub termin wykonania: okres w dniach: 45
5) Kryteria oceny ofert:
Kryteria | Znaczenie |
Cena | 60 |
Odległość najbliższego autoryzowanego punktu serwisowego od siedziby ZDP | 40 |
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 43261000-0
3) Wartość części zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta: