Wersja nieobowiązująca z dnia

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego

Przedmiotem zamówienia jest:

Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego

Ogłoszenie o zamówieniu

 

Bartoszyce, 18.05.2020
 

Znak pisma: 271.1.2020

KOMUNIKAT 2

Dotyczy: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie usługi pt.: „Udzielenie i obsługa kredytu długoterminowego”.

 

 

                  Zgodnie z art. 38 ustawy Prawo Zamówień Publicznych Zamawiający informuje
o zapytaniach i odpowiedziach dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

Zapytanie:

 

1. Prosimy o informację, czy na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika?

2. Czy Zamawiający zaakceptuje zastosowanie kalendarza rzeczywistego do naliczania odsetek, tj. w którym rok i miesiąc mają zawsze rzeczywistą liczbę dni:

3. Prosimy o korektę stawki WIBOR określonej w załączniku nr 3 Kalkulacja opłacalności (w tabeli jest WIBOR 1M a powinno być WIBOR 3M):

4. Prosimy o informację, czy zobowiązania z tytułu przedmiotowego kredytu były przewidziane w prognozie kwoty długu i jednostka uzyskała pozytywną opinię regionalnej izby obrachunkowej o tej prognozie i w związku z tym opinia RIO dotycząca możliwości spłaty kredytu nie będzie sporządzona?

5. Czy na Państwa rachunkach w bankach ciążą zajęcia egzekucyjne. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zajęć egzekucyjnych (w tys. PLN):

6. Czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania finansowe w bankach. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań w bankach (w tys. PLN):

7. Czy w ciągu ostatnich 18 miesięcy był prowadzony u Państwa program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

8. Czy w ciągu ostatnich 36 miesięcy były prowadzone wobec Państwa za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków

9. Czy posiadają Państwo zaległe zobowiązania wobec ZUS lub US. Jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i US (w tys. PLN):

10. Czy w ciągu ostatnich dwóch lat została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu Państwa jednostkę.

11. Prosimy o informację dotyczącą następujących pozycji długu Państwa wg stanu planowanego na koniec bieżącego roku budżetowego:

- wartość zobowiązania ogółem według tytułów dłużnych (w tys. PLN):

- wartość nominalna wymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

- wartość nominalna niewymagalnych zobowiązań z tytułu poręczeń i gwarancji (w tys. PLN):

- wartość kredytów i pożyczek związanych z realizacją programów i projektów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust.1 pkt 2 ustawy o finansach publicznych z budżetu państwa (w tys. PLN):

12. W przypadku inwestycji przewidzianych do finansowania przedmiotowym kredytem oraz finansowanych dotacją /–ami z UE, prosimy o informację, czy założone dofinansowanie z UE wynika z zawartej umowy.  jeżeli tak - prosimy o podanie łącznej kwoty, na jaką zostały zawarte umowy o dofinansowanie inwestycji będących przedmiotem SIWZ-u; jeżeli nie - prosimy o informację, czy w przypadku braku dotacji inwestycja będzie realizowana i z jakich źródeł.

13. Jeżeli wśród podmiotów powiązanych z Państwem znajduje się szpital/-le SPZOZ, prosimy o podanie, oddzielnie dla każdego z nich, następujących informacji:

a) Czy szpital realizuje program naprawczy?

b) Czy szpital korzysta z kredytów (w tym poręczonych przez Państwa)? Prosimy o podanie kwoty kredytu, okresu kredytowania, kwoty poręczenia okresu poręczenia

c) Czy Państwo w jakikolwiek sposób wspieracie szpital finansowo (dopłaty na kapitał lub dopłaty do działalności bieżącej/inwestycyjnej). Prosimy o podanie kwoty wsparcia finansowego szpitala (w tys. PLN) okresu wsparcia finansowego szpitala.

14. Czy w okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku przewidywane jest przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej przez Państwo po przeniesieniu działalności medycznej ZOZ do innego pomiotu (komercjalizacja, prywatyzacja, dzierżawa itp.). Jeżeli tak, prosimy o podanie poniesionych lub ewentualnych szacowanych skutków wyżej wymienionych zmian dla Państwa budżetu.

15. Czy przeprowadzili lub przewidują Państwo likwidację jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. Jeżeli tak, to prosimy o podanie łącznej kwoty przejętego długu.

16. Czy w przeszłości wystąpiły lub planowane są przejęcia z mocy prawa przez Państwo zadłużenia:

- po podmiocie, dla którego Państwo byli podmiotem założycielskim,

- na podstawie umowy z wierzycielem spółki prawa handlowego,

- stowarzyszenia,

tj. Państwo wstąpili/wstąpią na miejsce dłużnika, który został/zostanie z długu zwolniony.

17. Prosimy o udostępnienie:

1) ostatniej podjętej uchwały w sprawie zmiany WPF i zmiany budżetu gminy na 2020,

2) uchwały w sprawie zaciągnięcia przedmiotowego kredytu,

3) aktualnego zestawienia dot. posiadanych przez Powiat Bartoszycki zobowiązań finansowych z tytułu kredytów, pożyczek, poręczeń z podaniem nazwy instytucji finansującej, rodzaju zadłużenia, daty zawarcia umowy, aktualnej kwoty zadłużenia, terminu ostatecznej spłaty,

4) sprawozdania szpitala SPZOZ w Bartoszycach za 2019r.

 

18. Czy Powiat zawarł umowy wsparcia? jeśli tak, to proszę o informację w jakiej kwocie, pomiędzy kim są zawarte, na jaki okres, jakie są warunki umowy.

19. Czy Powiat zawarł umowy nabycia wierzytelności? jeśli tak, to proszę o informacje w jakiej kwocie, pomiędzy kim są zawarte umowy, na jaki okres, jakie są terminy spłaty,

20. Czy Powiat przewiduje (w okresie obowiązywania umowy kredytu, będącego przedmiotem zamówienia) dokapitalizowanie Spółek, w których Powiat ma udziały ? jeśli tak, to proszę o informację o wysokości planowanego dokapitalizowania oraz roku, w którym pionowane jest dokapitalizowanie.

21. Czy na wekslu i na deklaracji wekslowej złożona zostanie kontrasygnata Skarbnika?

22. Prosimy o podanie jaka część/kwota kredytu przeznaczona zostanie na pokrycie deficytu budżetowego a jaka na spłatę rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

23. Na spłatę, jakich zobowiązań (w tym rodzaj i wierzyciel) przeznaczone będą środki z kredytu, na który ogłoszony został przetarg?

24. Czy przed uruchomieniem kredytu Powiat przedstawi aktualne zaświadczenia z ZUS i US?

25. Czy Powiat posiada zaległe zobowiązania wobec ZUS i US? jeżeli tak, to prosimy o podanie kwoty zaległych zobowiązań wobec ZUS i/lub US,

26. Czy Zamawiający potwierdza, że spłata ostatniej raty odsetkowej nastąpi w dniu spłaty ostatniej raty kapitałowej?

27. Prosimy o informację czy w okresie ostatnich 24 m-cy był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.

28. Czy w ramach pomocy strukturalnej, jeśli Powiat korzysta występowały sytuacje polegające na tym, że podmiot dysponujący środkami funduszy strukturalnych lub Funduszu Spójności UE, z których korzysta jednostka (na realizację programów i projektów realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 ustawy o finansach publicznych) odwołał przekazania środków lub zażądał zwrotu środków już przekazanych, (jeśli tak:, kiedy wystąpiły takie sytuacje, przyczyny ich wystąpienia oraz podanie kwoty odwołanych/podlegających zwrotowi środków).

29. Czy Zamawiający wyraża zgodę, aby w umowie kredytowej zawarta została klauzula „Stopa procentowo równo jest wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę banku, z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża banku, jak również nie może być niższa niż zero"?

30. Proszę o informację o zobowiązaniach jednostki samorządu terytorialnego nieujętych w kwocie zadłużenia w sprawozdaniach finansowych (sprawozdaniach budżetowych lub wieloletniej prognozie finansowej), wynikających z;

a) umów (w tym również deklaracji, oświadczeń, listów wspierających itp.), które określają formę wsparcie finansowego udzielonego spółkom komunalnym (np. poprzez dopłaty do kapitału, podwyższenie kapitału, odkup akcji albo udziałów, przekazanie dotacji, udzielenie rekompensaty za świadczone usługi) w związku z realizowanymi przez te spółki przedsięwzięciami inwestycyjnymi, wraz z informacją o tych przedsięwzięciach,

b) sprzedaży zwrotnej składników majątku komunalnego,

c) leasingu zwrotnego składników majątku komunalnego,

d) płatności ratalnej, dokonywanej przez okres dłuższy niż 12 miesięcy, za wykonane dostawy lub zrealizowane usługi na rzecz jednostki,

e) spłaty wierzyciela jednostki samorządu terytorialnego dokonanej przez osobę trzecią w trybie określonym w art. 518 ustawy - Kodeks cywilny (tzw. subrogacji) wraz z restrukturyzacją zadłużenia.

31. Proszę o informacje na temat jednostki samorządu terytorialnego, w szczególności dotyczących:

a) posiadanych udziałów lub akcji spółek prawa handlowego,

b) udzielonych poręczeń i gwarancji,

c) realizowanych inwestycji finansowanych lub współfinansowanych ze środków UE.

32. Prosimy o informację czy występują w sprawozdaniu Rb-N i Rb-Z należności i zobowiązania wymagalne? Jeśli tak to, z jakiego tytułu oraz jakie działania podejmuje Powiat w celu odzyskania przeterminowanych należności,

33. Proszę o informacje czy Zamawiający zgodzi się na wpisanie do umowy następujących klauzul wynikających z obowiązku monitorowania sytuacji ekonomiczno-finansowej Kredytobiorcy zgodnie z art. 70 ustawy Prawo Bankowe:

„W czasie obowiązywania umowy Kredytobiorca zobowiązuje się do:

a) składania w Banku /lub umieszczania na oficjalnych stronach internetowych BIP Kredytobiorcy/ dokumentów, tj. kwartalnych i rocznych sprawozdań finansowych: Rb-NOS, Rb-Z, Rb-27S i Rb-28 S, Rb-Z SPOZ podległych Powiatowi, sprawozdanie opisowe z wykonania budżetu (za I półrocze oraz za rok budżetowy), informację o stanie mienia komunalnego.

b) składania w Banku /lub umieszczania na oficjalnych stronach internetowych BIP Kredytobiorcy/ półrocznych i rocznych opinii RIO z wykonania planu budżetu oraz projektów budżetów i projektów WPF /w kolejnych latach/ wraz z opiniami RIO oraz uchwał budżetowych i uchwał w sprawie WPF - po ich zatwierdzeniu

c) składania w Banku /lub umieszczania na oficjalnych stronach internetowych BIP Kredytobiorcy/ opinii RIO w sprawie możliwości sfinansowania deficytu, (jeżeli w pierwotnej uchwale budżetowej był planowany deficyt) oraz w sprawie prognozy prawidłowości planowanej kwoty długu.

d) przestrzegania maksymalnych poziomów obciążenia spłatami w danym roku budżetowym określonych ustawą o finansach publicznych.

 

34. Ponadto prosimy udostępnienie następujących dokumentów:

1) Sprawozdania budżetowe za I kw. 202Or.

2) Ostatnie sprawozdanie finansowe Rb-Z o stanie zobowiązań według tytułów dłużnych oraz gwarancji i poręczeń samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej nadzorowanego przez Powiat,

3) Ostatnia zmiana do uchwały budżetowej na 2020r. wraz z załącznikami (ostatnia uchwała lub zarządzenie zmieniające budżet),

4) Uchwała w sprawie WPF na rok 2020 i kolejne lata wraz z załącznikami (z uwzględnieniem ostatniej uchwały lub zarządzenia zmieniającego WPF).

5)Opinia RIO:

  1. w sprawie projektu uchwały budżetowej na 2020r.
  2. w sprawie projektu uchwały WPF na lata 2020 i kolejne,
  3. z wykonania budżetu za rok 2019,
  4. w sprawie możliwości spłaty przedmiotowego kredytu - jeśli aktualnie brak jest jeszcze opinii RIO to czy Zamawiający wyraża zgodę, aby uruchomienie środków z kredytu nastąpiło po przedłożeniu pozytywnej opinii RIO w sprawie możliwości spłaty przedmiotowego kredytu?

6) Uchwała rady w sprawie;

  1. udzielenia absolutorium za lata 2017-2019r.,
  2. zaciągnięcie kredytu i ustanowienia zabezpieczeń,

c) aktualny wykaz kredytów i pożyczek oraz innych zobowiązań finansowych (np. umowy wsparcia, leasing, wykup wierzytelności), z jakich Powiat korzysta (z podaniem nazwy wierzyciela, kwoty i waluty, typu długu, daty zawarcia umowy, kwoty pierwotnego i bieżącego zadłużenia, daty całkowitej spłaty, udzielonego zabezpieczenia),

d) oświadczenie Powiatu o niezaleganiu w płatnościach wobec banków i innych instytucji finansowych, oraz o terminowym regulowaniu zobowiązań i wywiązywaniu się z warunków umów (dokument może zostać umieszczony na stronie BIP).

 

Odpowiedź:

Ad 1 Na wekslu i deklaracji wekslowej zostanie złożona kontrasygnata Skarbnika.

Ad 2 Zamawiający zaakceptuje zastosowanie kalendarza rzeczywistego do naliczania odsetek.

Ad 3 zamawiający koryguje zapisy tabeli w kalkulacji opłacalności i ustala je : „Stawka WIBOR 3M + marża (podane wg schematu)”.

Ad 4 Zobowiązania z tytułu przedmiotowego kredytu były przewidziane w prognozie kwoty długu i jednostka uzyskała pozytywną opinię regionalnej izby obrachunkowej o tej prognozie.

Ad 5 Na rachunkach Zamawiającego w bankach nie ciążą zajęcia egzekucyjne.

Ad 6 Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań finansowe w bankach.

Ad 7 W ciągu ostatnich 18 miesięcy nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego.

Ad 8 W ciągu ostatnich 36 miesięcy nie były prowadzone wobec zamawiającego za pośrednictwem komornika sądowego postępowania egzekucyjne wszczynane na wniosek banków

Ad 9 Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS lub US. 

Ad 10 W ciągu ostatnich dwóch lat nie została podjęta uchwała o nieudzieleniu absolutorium organowi wykonawczemu reprezentującemu zamawiającego.

Ad 11Wartość zobowiązań ogółem według tytułów dłużnych 28.424.000,00 PLN,

w pozostałych przypadkach 0,00 zł.

Ad 12 Powiat złożył wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków UE  pn.”Rozbudowa drogi powiatowej nr 1382N na odcinku Woryny-Wiewiórki z budową ścieżki rowerowej”. Wniosek czeka na rekomendację. Kwota przewidziana do realizacji w 2020 roku wynosi 3.237.415,86 zł, w tym dofinansowanie ze środków UE 2.913.674,27 zł. W przypadku braku dotacji z UE jest możliwość uzyskania środków z Funduszu Dróg Samorządowych i inwestycja będzie realizowana.

Ad 13

 a) Szpital realizuje program naprawczy.

b) Szpital nie korzysta z kredytów.

c) Zamawiający  nie wspierał finansowo szpitala.

Ad 14 W okresie obowiązywania ekspozycji kredytowej w Banku  nie jest przewidywane przejęcie zobowiązań powstałych w wyniku likwidacji zakładu opieki zdrowotnej.

Ad 15 Zamawiający nie przeprowadzili i nie przewidują likwidacji jakiegokolwiek szpitala wraz z przejęciem jego długu. 

Ad 16 Zamawiający nie planuje  przejęcia zadłużenia

Ad 17 Wykonawca może zdobyć odpowiedź ze strony bip zamawiającego.

Ad 18 Zamawiający nie zawierał umów wsparcia.

Ad 19 Zamawiający nie zawierał umów nabycia wierzytelności.

Ad 20 Zamawiający nie  przewiduje  dokapitalizowania Spółek, w których ma udziały.

Ad 21 Na wekslu i na deklaracji wekslowej złożona zostanie kontrasygnata Skarbnika.

Ad 22 na pokrycie deficytu budżetowego zostanie przeznaczone 4 363 700,00zł, a na spłatę rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań 3 336 300,00zł.

Ad 23 Na pokrycie deficytu.

Ad 24Zamawiający przedstawi aktualne zaświadczenia z ZUS i US.

Ad 25 Zamawiający nie posiada zaległych zobowiązań wobec ZUS i US.

Ad 26 Zamawiający potwierdza, że spłata ostatniej raty odsetkowej nastąpi w dniu spłaty ostatniej raty kapitałowej.

Ad 27 W okresie ostatnich 24 m-cy nie był prowadzony u Zamawiającego program postępowania naprawczego.

Ad 28 U zamawiającego nie występowały sytuacje polegające na tym, że podmiot dysponujący środkami funduszy strukturalnych lub Funduszu Spójności UE, z których korzysta jednostka, odwołał przekazania środków lub zażądał zwrotu środków już przekazanych.

Ad 29 Zamawiający wyraża zgodę, aby w umowie kredytowej zawarta została klauzula „Stopa procentowo równo jest wysokości stawki referencyjnej powiększonej o marżę banku, z zastrzeżeniem, że stopa procentowa nie może być niższa niż marża banku, jak również nie może być niższa niż zero"

Ad 30 Nie dotyczy.

Ad 31a Nie dotyczy

Ad 31b Zamawiający nie udzielał poręczeń i gwarancji.

Ad 31c Patrz Ad 12.

Ad 32 Zamawiający informuje, że  występują należności wymagalne za I kw.2020r. wg Rb-N wynoszą 457.303,68 zł, w tym dochody własne powiatu wynoszą 293.333,98 zł i środki z Funduszu Pracy 163.969,70 zł. Wobec wszystkich należności prowadzone są postępowania w celu ściągnięcia należności.

Ad 33a, b, c, d Zamawiający zgadza się na wpisanie do umowy następujących klauzul wynikających z obowiązku monitorowania sytuacji ekonomiczno-finansowej Kredytobiorcy.

Ad 34 Wyżej wymienione dokumenty można znaleźć na stronach Biuletynu informacji publicznej Zamawiającego.

 

W załączniku poprawiony druk kalkulacji opłacalności.

 

 

           

 

 

 

 

                                              

Z poważaniem
                                                                                              Kowalski Janusz

Otrzymują:

  1. Uczestnicy postępowania
  2. Bip.redakcja

    

Załączniki

Treść ogłoszenia

SIWZ

  • siwz
    format: word, rozmiar: 176.5 KB, data dodania:

Pytania i odpowiedzi

Wersja nieobowiązująca

Strona może zawierać nieaktualną treść i załączniki. Możesz pozostać na tej stronie lub przejść na wersję z obowiązującą zawartością.