Zezwolenie na przetwarzanie odpadów
Wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie przetwarzania odpadów, sporządzony zgodnie z art. 42 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach, z zastosowaniem klasyfikacji odpadów zawartej w Rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie katalogu odpadów.
Wniosek na przetwarzanie odpadów zawiera:
1) numer identyfikacji podatkowej (NIP) i numer REGON posiadacza odpadów, o ile został nadany;
2) wyszczególnienie rodzajów odpadów przewidzianych do przetwarzania;
3) określenie masy odpadów poszczególnych rodzajów poddawanych przetwarzaniu i powstających w wyniku przetwarzania w okresie roku;
4) oznaczenie miejsca przetwarzania odpadów;
5) wskazanie miejsca i sposobu magazynowania oraz rodzaju magazynowanych odpadów;
6) szczegółowy opis stosowanej metody lub metod przetwarzania odpadów, w tym wskazanie procesu przetwarzania, zgodnie z załącznikami nr 1 i 2 do ustawy, oraz opis procesu technologicznego z podaniem rocznej mocy przerobowej instalacji lub urządzenia, a w uzasadnionych przypadkach - także godzinowej mocy przerobowej;
7) przedstawienie możliwości technicznych i organizacyjnych pozwalających należycie wykonywać działalność w zakresie przetwarzania odpadów, ze szczególnym uwzględnieniem kwalifikacji zawodowych lub przeszkolenia pracowników oraz liczby i jakości posiadanych instalacji i urządzeń odpowiadających wymaganiom ochrony środowiska;
8) oznaczenie przewidywanego okresu wykonywania działalności w zakresie przetwarzania odpadów;
9) opis czynności podejmowanych w ramach monitorowania i kontroli działalności objętej zezwoleniem;
10) opis czynności, które zostaną podjęte w przypadku zakończenia działalności objętej zezwoleniem i związanej z tym ochrony terenu, na którym działalność ta była prowadzona
Załączniki
- Aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do dysponowania działką na terenie, której będą magazynowane odpady zgodnie z art. 25 ustawy o odpadach.
- Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia, o której mowa w art. 71 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, o ile jest wymagana.
- Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
Opłata
Opłata skarbowa wniesiona na konto Urzędu Miasta Bartoszyce
Bank Millennium SA
Oddział Bartoszyce
29 1160 2202 0000 0000 6190 9659
z chwilą złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na zbieranie odpadów w wysokości:
- 616 zł - za zezwolenie.
- 308 zł - za zmianę zezwolenia.
- 17 zł - za przedłożenie dokumentu udzielonego pełnomocnictwa (od każdego stosunku pełnomocnictwa).
Miejsce złożenia wniosku
Wniosek wraz załącznikami należy złożyć w sekretariacie Starostwa Powiatowego w Bartoszycach lub przesłać pocztą na adres: Starostwa Powiatowego w Bartoszycach ul. Grota Roweckiego 1, 11-200 Bartoszyce. Informacje w sprawie można uzyskać w pok. nr 206, tel. (0-89)762 9722.
Termin załatwienia sprawy
- W ciągu miesiąca.
- W sprawach szczególnie skomplikowanych, wymagających postępowania wyjaśniającego do dwóch miesięcy.
PODSTAWA PRAWNA
- Ustawa z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (t. j. Dz. U. z 2018 r., poz. 992 z późn. zm.).
- Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014r., poz. 1923)
Metryka
Osoba, która wytworzyła informację: | Anna Urbańska |
Osoba, która odpowiada za treść: | Anna Urbańska |
Czas publikacji informacji: | 2018-07-24 10:49:33 |
Wprowadzający informację: | Urszula Płózka |
Liczba wyświetleń informacji: | 477 |
Rejestr zmian
Lp. | Czas | Osoba zmieniająca | Wersja | Podgląd |
---|---|---|---|---|
1 | 2018-07-24 10:49:29 | Urszula Płózka | Aktualna | Wybrana |